Teoria Taranului

marți, 7 decembrie 2010

proces psihic maximal, fara sens dar e ceva intens si dens


Stiti toata lumea cum e intr-un mijloc de transport in comun, gen metrou si tramvai, si vezi lume care se uita in gol, pe langa tine, se uita la tine, apoi schimba privirea. La ce se gandesti ? Tu la ce te gandesti cand stai asa, zgribulit de frigu de afara, si in timp ce te obisnuiesti cu caldurica din masinuta ? Ne gandim la ceva ? Eu zic ca nu. Eu zic ca creieru' sta in repaus. Si face pe mortu' ; eu zic ca fie daca asteptam sa ajungem la destinatie,fie ca analizatorii (simturile - vorbim de cele 5, nu bagam clarvazatorii in frunze de nuca) sunt activi si proceseaza informatiile, fie ne proiectam in viitor si ne planificam ce vrem sa facem (chiar daca nu o sa fie ca noi pana la urma, ca trebuie sa iei in calcul si pe celalalt) tot o sa stam talambiti pe scaun sau rezemati de ceva, cu muschii relaxati si intrand intr-o stare.

Ce stiu eu personal despre aceea stare ? pai, sunt cam prost si incult de felu' meu, dar ma impinge intelectu' ca pe vagon. Uitati o mica mica schema. 
CLICK PT ZOOM
Starea de care vorbesc are loc exact in acel mediu neutru. In mediul ostil, intervin factori de stres care stimuleaza "mastile noastre de protectie". IN acest mediu neutru totusi, intervine starea eterogena, unde nu esti nici in largul tau dar nici nu intervin factori de stres. Adaptarea rapida pe acest tip de mediu te avantajeaza si obtii si rezultate. Acu totu' e sa nu transformi circu' in gradina zoologica; degeaba dai gol daca dai gol in tribune. GANDINDU-MA MAI MULT, pare-mi-se ca poti, virtual, in mintea ta sa schimbi aceste medii, automat sa le suprapui, sa faci un singur model care-l aplici la toate; si totusi nu e o idee asa buna. 

ACU RADETI BAH! :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu