Teoria Taranului

joi, 24 noiembrie 2011

Trezirea Constiintei


"Cand un om oarecare ajunge sa inteleaga in profunzime ca nu isi poate aminti de sine insusi, ca nu este constient de sine insusi, este foarte aproape de trezirea Constiintei. Vorbim despre ceva la care trebuie sa reflectam in mod profund. Ceea ce spunem aici este foarte important si nu poate fi inteles daca citim in mod mecanic.
Cititorii nostri trebuie sa reflecteze. Oamenii nu sunt capabili sa simta propriul Eu in timp ce se auto-observa, sau sa-l treaca de la un centru la altul etc.
A observa propriul fel de a vorbi, de a rade, de a merge, etc fara a uita de sine insusi, fara a simti acest Eu in interior, este foarte dificil si totusi, un lucru de baza, fundamental, pentru a ajunge la trezirea Constiintei.
Marele Maestru Ouspensky a spus : "Prima impresie pe care mi-a produs-o efortul de a fi constient de Fiinta mea, de a fi constient de mine insumi ca Eu, de a-mi spune mie insumi : eu merg, eu fac si de a incerca sa mentin viu acest Eu, de a-l simti in interiorul meu, a fost urmatoarea : Gandirea ramanea parca adormita, chiar se diminua intensitatea senzatiilor, pe deasupra, ma puteam mentine intr-o astfel de stare doar pentru un timp foarte scurt"

Oamenii confunda inteligenta cu intelectul si o persoana foarte inteligenta sau foarte intelectuala este considerata foarte constienta. Noi afirmam ca la om, CONSTIENTA este, fara indoiala si fara teama de a ne insela, un tip foarte particular de "CAPACITATE DE CUNOASTERE INTERIOARA", complet independenta de orice activitate mentala. Este urgent de stiut ca la animalul rational, Constiinta nu este ceva continuu, permanent...si in mod normal, la animalul intelectual, in mod eronat numit om, Constiinta doarme profund. Mai multe informatii aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu